روش نادرست لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد

آیا لیزر موهای زائد برای همه مناسب است

آیا لیزر موهای زائد برای همه مناسب است

لیزر موهای زائد روشی مناسب برای کسانی است که به دنبال راه حلی طولانی مدت برای موهای ناخواسته هستند. بر اساس آکادمی پوست و لیزر ایران، نتیجه لیزر برای ماه ها تا سال ها باقی می ماند. با در نظر گرفتن این موضوع، همه انتظارات مشابهی از لیزر موهای زائد دارند.

با این حال، تغییرات فردی ممکن است رخ دهد زیرا هر فردی دارای انواع پوست، انواع مو، رنگ پوست و مو و شرایط بدنی متفاوتی است. این منجر به کارایی بالای روش در برخی افراد می شود در حالی که برخی دیگر هیچ نتیجه ای نمی بینند.آیا شما هم می‌پرسید چرا لیزر موهای زائد برای شما کار نمی‌کند؟ بیایید دلیل و راه حل های آن را بدانیم.

آیا لیزر موهای زائد برای همه مناسب است

عدم کاهش مو

لیزر موهای زائد یک راه حل طولانی مدت برای موهای ناخواسته در حال رشد مداوم در بدن شما ارائه می دهد. گرمای تولید شده توسط لیزر با ورود به بدن شما منجر به آسیب فولیکول های مو و در نتیجه حذف موهای زائد می شود.با این حال، اگر حتی پس از چندین جلسه هیچ نتیجه ای مشاهده نکردید، این بدان معناست که لیزر موهای زائد ممکن است برای شما کارساز نباشد.

رشد مجدد مو

دوره رشد مو لیزر موهای زائد بدن زمانی موثر است که موها در فاز آناژن هدف قرار گیرند. با این حال، هر فولیکول مو چرخه رشد موی خود را دارد، بنابراین همه موها در یک زمان در یک فاز نیستند. بنابراین، لیزر به جلسات متعدد برای هدف قرار دادن تمام موها در فاز آناژن نیاز دارد.با هر جلسه، 10 تا 20 درصد کاهش مو را مشاهده خواهید کرد. اما، اگر شاهد رشد مجدد قابل توجهی در ناحیه تحت درمان بودید، این بدان معناست که لیزر برای شما کار نمی کند.

نتایج کوتاه مدت

در حالی که برخی از موهای شما در یک زمان در فاز آناژن هستند، برخی دیگر ممکن است به طور همزمان در فاز انتقال یا استراحت باشند. لیزر موهای زائد در مرحله آناژن موثرتر است، بنابراین ممکن است در طول جلسات خود متوجه نواحی لکه دار شوید.با این حال، اگر نتایج ناهموار حذف موهای زائد وجود داشته باشد یا کاهش مو در برخی مناطق تحت درمان کمتر از حد انتظار باشد، نشان دهنده بی اثر بودن درمان برای شما است.

اگر لیزر موهای زائد جواب نداد چه باید کرد

چرا لیزر موهای زائد ممکن است کارساز نباشد؟

زمان کوتاه درمان

هر ناحیه بدن به زمان مشخصی برای لیزر موهای زائد بدن نیاز دارد. نواحی بزرگتر زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند در حالی که مناطق کوچکتر را می توان سریعتر درمان کرد. به عنوان مثال، صورت کمتر از 30 دقیقه طول می کشد در حالی که پاها تا یک ساعت طول می کشد.

اگر این زمان مناسب در طول درمان داده نشود و عجله شود، اثر لیزر موهای زائد کمتر خواهد بود. این به این دلیل است که انرژی لیزر در همه نواحی به طور یکسان جذب نمی شود و در نتیجه نتایج ناهموار حذف موهای زائد ایجاد می شود.

عدم تعادل هورمونی

رشد مو در مردان و زنان با سطح هورمون ها در بدن مرتبط است. یکی از هورمون های مسئول این رشد مو، تستوسترون است. نرها دارای سطح بالاتری هستند بنابراین تعداد مو در آنها در مقایسه با ماده ها بیشتر است.

در شرایط خاصی مانند PCOS یا یائسگی، سطح تستوسترون در زنان از حد طبیعی افزایش می‌یابد که منجر به رشد بیش از حد مو می‌شود. در نتیجه، لیزر در شرایطی مانند PCOS ، یائسگی، بیماری کوشینگ و سایر مسائل هورمونی اثرات ضعیفی را نشان می دهد.

دستگاه های مورد نیاز در لیزر موهای زائد کدامند

روش نادرست لیزر موهای زائد

عمل نادرست حذف موهای زائد با لیزر تا حد زیادی به پزشک شما بستگی دارد. اگر او یک اپراتور باتجربه باشد، روند به آرامی پیش خواهد رفت، اما اگر اقدامات اشتباهی وجود داشته باشد، می تواند در نتایج اختلال ایجاد کند.

به عنوان مثال، لیزرهای مختلفی برای انواع مو و پوست استفاده می شود. Nd: لیزر YAG برای انواع پوست های تیره و دستگا لیزر دایود برای موهای زبر بهترین است. اما اگر پزشک لیزر اشتباهی را انتخاب کرده باشد، بی اثر یا مضر خواهد بود.

سایر اقدامات نادرست عبارتند از:

شروع درمان بدون رد هرگونه شرایط پزشکی یا داروهای منع مصرف
انجام این روش با شدت اشتباه برای یک منطقه خاص
استفاده از رویکرد تک درمانی برای همه

آماده سازی نادرست قبل از لیزر

این فقط تقصیر اپراتور لیزر نیست، بلکه سهل انگاری شما نیز هست. بنابراین، اگر بدون آمادگی مناسب برای لیزر موهای زائد اقدام کنید، نتایج متغیر خواهد بود.

به عنوان مثال، از بین بردن موها قبل از لیزر موهای زائد قابل قدردانی است اما فقط با اصلاح. علاوه بر این، لیزر موهای زائد با پوست برنزه، بدون لایه برداری و رعایت نکردن برنامه حذف موهای زائد نیز می تواند دلایل حداقل یا بدون نتیجه باشد.

اگر لیزر موهای زائد جواب نداد چه باید کرد؟

اولین کاری که می توانید برای حل این موضوع انجام دهید این است که با ارائه دهنده خدمات لیزر ارتباط برقرار کنید. این شامل یک مشاوره دقیق با کلینیک قبل از جلسه و سپس بحث در مورد نتایج و انتظارات در طول جلسات است.

یک مشاوره قبل از قرار ملاقات واقعی می تواند به پزشک کمک کند پوست و موهای شما را بهتر درک کند و سپس کار خود را مطابق با آن انجام دهد. علاوه بر این، بحث در مورد مشکلات در طول جلسات به او کمک می کند تا بداند آیا تغییراتی در برنامه مورد نیاز است یا خیر.

تنظیم پارامترهای درمان

تنظیماتی که در دستگاه لیزر موهای زائد انجام می شود به نوع پوست و موی شما بستگی دارد. این تنظیمات از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین، اگر لیزر موهای زائد در تنظیمات خاصی برای شما کار نمی کند، می توانید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.با یک بحث متقابل، پزشک می تواند تنظیمات لیزر را با توجه به نیازها و انتظارات شما تغییر دهد.

قیمت دستگاه لیزر مو با کیفیت

در نظر گرفتن روش های جایگزین موهای زائد

گزینه دیگر تغییر روش حذف موهای زائد است. درست است که اپیلاسیون، موچین و غیره نمی تواند به خوبی لیزر موهای زائد نتیجه دهد، اما همیشه چیزی بهتر از هیچ است.

علاوه بر این، اگر به دنبال روشی هستید که به اندازه لیزر موهای زائد ماندگار باشد، می توانید IPL یا الکترولیز را امتحان کنید. IPL مشابه لیزر موهای زائد عمل می کند و می تواند راحت تر و مقرون به صرفه تر از لیزر با Ulike Sapphire Air 3 باشد. استفاده از آن در خانه بی خطر است و نتایج قابل توجهی نشان می دهد . با 1 میلیون فلاش، می تواند سال ها کار کند.

از طرف دیگر، الکترولیز نتایج دائمی را نشان می دهد. اگرچه این روش کمی دردناک است، اما هر نوع پوست و رنگ موی می تواند از این روش سود ببرد.

مشاوره با متخصص

مواقعی وجود دارد که شما تمام مراحل برنامه درمانی خود را به طور کامل دنبال می کنید اما هنوز نمی توانید به نتیجه برسید. صحبت با متخصص شما مفید است اما می توانید نظر دوم را نیز در نظر بگیرید. اکثر مردم از انجام آن اجتناب می کنند زیرا ممکن است گیج کننده باشد.

با این حال، مشورت با یک متخصص دیگر می تواند به شما کمک کند تا مسائل را از منظر دیگری درک کنید. همچنین، این احتمال وجود دارد که متخصص دیگری پوست شما و نیازهای آن را بهتر درک کند.

پرداختن به شرایط پزشکی زمینه ای

در نهایت، درک این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد یا هر روش دیگری تنها زمانی مطابق انتظارات شما عمل می کند که بدن شما سالم و مناسب برای یک عمل باشد.

به دلیل شرایط پزشکی مانند اختلالات غده هیپوفیز، عدم تعادل هورمونی، و تومورهای تخمدان، نتایج آنطور که شما انتظار دارید موثر نخواهد بود. بنابراین، برای رفع مشکلات هورمونی و سایر اختلالات پزشکی خود به دنبال مشاوره پزشکی باشید.کار بر روی وضعیت بدن شما به بهبود نتایج لیزر موهای زائد کمک می کند.

روش های انجام لیزر موهای زائد

صبر و انتظارات واقع بینانه

گذشته از همه چیز، کسانی که به فکر انجام لیزر موهای زائد هستند یا سفر خود را آغاز کرده اند باید صبور باشند و انتظارات واقع بینانه داشته باشند. همانطور که قبلا ذکر شد، لیزر موهای زائد یک روش یک جلسه نیست. برای هدف قرار دادن تمام موها در مرحله رشد نیاز به جلسات متعددی دارد که ممکن است مدتی طول بکشد.

کاهش مو وجود دارد اما رشد مو تنها در یک جلسه به طور کامل متوقف نمی شود. بنابراین، تا زمانی که بدتر از قبل نشد، در صورت مشاهده هر گونه رشد مجدد وحشت نکنید و تا آخرین جلسه خود صبور باشید.

علاوه بر این، بدانید که این روش طولانی مدت است اما دائمی نیست. بنابراین، انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج داشته باشید. این طرز فکر به شما کمک می کند تا بدون هیچ گونه ناامیدی این روش را طی کنید.

نتیجه گیری

اگر بعد از انجام لیزر موهای زائد متوجه رشد مجدد مو، رشد موی تکه‌ای یا ناهموار و عدم کاهش مو شدید، به این معنی است که این روش برای شما جواب نمی‌دهد. این احتمالاً به دلیل عملکرد اشتباه حذف موهای زائد، عدم تعادل هورمونی یا آماده‌سازی ناقص قبل از حذف موهای زائد از سمت شما است.

برای رفع این مشکل، ابتدا با ارائه دهنده خود در شرکت طاهرتاج مادر ارتباط برقرار کنید و مشاهدات و انتظارات خود را در مورد نتایج مورد بحث قرار دهید. همچنین می‌توانید با متخصص دیگری مشورت کنید یا شرایط پزشکی خود را که ممکن است با نتایج تداخل داشته باشد، درمان کنید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
فروش تجهیزات لیزر دایود
نوشتهٔ بعدی
مزایای دستگاه لیزر موهای زائد حرفه ای

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره رایگان